اقتصادی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: عده‌ بسیار زیادی ‌از دریافت یارانه معیشتی جا مانده‌اند

دولت ایران، با وجود پیگیری مصرانه حذف یارانه‌های سوخت و انرژی، یارانه معیشتی «عده بسیار زیادی» از خانوارهای ایرانی را به آنها پرداخت نکرده است.

اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در این رابطه گفته است: «عده‌ بسیار زیادی در شهرهای مختلف کشور، از دریافت کمک معیشتی جا مانده‌اند و هیچ مبلغی تاکنون به حسابشان واریز نشده است.»

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از دولت خواسته هر چه سریعتر چاره‌ای برای این مشکل پیدا کند.

پس از افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین در شامگاه ۲۳ آبان، دولت اعلام کرد که ۳۰ هزار میلیارد تومان را در قالب یارانه‌های معیشتی در اختیار ۱۸ میلیون خانوار ایرانی (حدود ۶۰ میلیون نفر) قرار می‌دهد. بسته معیشتی دولت قرار است تنها شامل اقشار کم‌درآمد شود، و همه دریافت‌کنندگان یارانه مشمول این طرح نمی‌شوند. حال بنا بر اظهارات شماری از مسؤولان، از جمله: اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس؛ در میان اقشار کم‌درآمد نیز بسیاری موفق به دریافت این بسته معیشتی نشده اند که میزان آن، سرانه نفری ۵۵ هزار تومان است.

مسئولان بارها وعده دادند که درآمد آزاد شده از افزایش قیمت بنزین به اقشار کم‌درآمد، کارگران و بازنشستگان تعلق خواهد گرفت، تا به این وسیله از نگرانی عمومی بکاهند. اما تاکنون به این وعده به درستی عمل نشده است.

عباسی روند پرداخت بسته حمایت معیشتی در سال ۹۹ را نیازمند اصلاحات اساسی و جدی دانست و از دولت خواست هر چه سریعتر این روند را اصلاح کند.

دکمه بازگشت به بالا