تازه‌های سیاسی

وزیر خارجه آمریکا خواهان آزادی اعضای خانواده پویا بختیاری شد

یک روز بعد از بازداشت منوچهر بختیاری و ناهید شیرپیشه پدر و مادر پویا بختیاری و چند تن دیگر از اعضای خانواده بختیاری، وزیر خارجه آمریکا در پیامی خواهان آزادی فوری خانواده  این جوان کشته‌شده در اعتراضات سراسری شد. اعضای خانواده پویا بختیاری پس از آنکه آن بازداشت شدند که با وجود تهدید ماموران امنیتی، تاکید کردند که مراسم یادبود فرزندانشان را برگزار خواهند کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه سوم دی ماه، در یک پیام توییتری با محکوم کردن بازداشت خانواده پویا بختیاری، خواهان آزادی فوری آنها شد. او در پیام خود نوشت: «اکنون زمانی است که جامعه جهانی به طور یکپارچه در کنار مردم ایران بایستد و رژیم آن را پاسخگو کند.»

بهمن صادقی‌نور، پسردایی پویا بختیاری، جوان کشته‌شده در اعتراض‌های آبان‌ماه، اعلام کرد که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی شامگاه دوشنبه هم‌زمان با حضور جمعی از وکلا و مردم در منزل خانواده پویا برای هم‌دردی، دست به بازداشت گسترده مهمانان و اعضای خانواده زده‌اند.

پس از آن بود که خبرگزاری مهر، شامگاه دوشنبه دوم دی ماه از بازداشت اعضای خانواده پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری، خبر داد.

 

دکمه بازگشت به بالا