تازه‌های سیاسی

یکی از بستگان پویا بختیاری: مراسم یادبود پویا حتما برگزار خواهد شد

یکی از بستگان خانواده پویا بختیاری سوم دی ماه گفته، مقام‌های امنیتی حکومت ایران در صددند با بازداشت جمعی از بستگان و اعضای خانواده بختیاری و با ایجاد «ترس و وحشت» مانع برگزاری مراسم یادبود پویا بختیاری بشوند.

پویا بختیاری روز ۲۵ آبان در مهرشهر کرج در جریان اعتراضات به افزایش بهای بنزین به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد. خانواده پویا بختیاری از عموم مردم خواسته‌اند تا در مراسم یادبود وی شرکت کنند.

ناهید شیرپیشه و منوچهر بختیاری٬ پدر و مادر پدر پویا بختیاری؛ و تعدادی دیگری از اعضای خانواده آنها در آستانه پنجم دی و مراسم یادبود جانباختگان آبان ۹۸، توسط نیروها امنیتی بازداشت شدند.

بهمن صادقی نور، پسر دایی ناهید شیربیشه ساکن ترکیه در گفت‌وگو با رادیو فردا در خصوص آخرین وضعیت اظهار داشت: بیشتر اعضای خانواده ما را بازداشت کرده‌اند با این کار می‌خواهند با ایجاد ترس و وحشت خانواده را وادار به سکوت و مراسم را لغو کنند. با توجه با برخوردهای انجام شده٬ آنها می‌خواهند هرجوری که شده این مراسم لغو شود.

همن صادقی نور در خصوص افراد بازداشت گفته است: ناهید شیر بیشه، منوچهر بختیاری، آصف بختیاری، مهرداد بختیاری (برادران منوچهر بختیاری)، پسر ۱۱ ساله آصف بختیاری، مونا بختیاری (خواهر پویا بختیاری) و همسرش، مادر سالخورده منوچهر بختیاری، پدر سالخورده ناهید شیر بیشه و آرین شیر بیشه (دایی پویا بختیاری) بازداشت شده اند.

بهمن صادقی نور همچنین می‌گوید مراسم یادبود پویا بختیاری حتما برگزار خواهد شد، حتی اگر مقام‌های امنیتی از حضور خانواده و بستگان پویا بختیاری در این مراسم جلوگیری کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا