تازه‌های سیاسیحقوق بشر

خانواده پویا بختیاری به دلیل پافشاری بر برگزاری مراسم یادبود وی، بازداشت شدند

خبرگزاری داخلی مهر؛ سوم دی‌ماه، از بازداشت خانواده پویا بختیاری، از قربانیان اعتراضات آبان‌ماه به دلیل پافشاری بر برگزاری مراسم یابود وی خبر داد.

این خبرگزاری حکومتی به نقل از این «منبع مطلع» که به نامش اشاره نکرد نوشته است: «یکی از این خانواده‌ها که فرزندشان در اغتشاشات اخیر به صورت مشکوکی کشته شد خانواده پویا بختیاری بود که علیرغم دعوت و صحبت با ایشان در روند پروژه ضد انقلابی ورشکستگان فراری قرار گرفته و فعالانه بر اقدامات ساختارشکنانه خود اصرار ورزیدند.»

پیش از این؛ پدر و مادر پویا بختیاری به وزارت اطلاعات احضار شده و به آنان گفته شده بود که باید مراسم فرزندشان را لغو کنند.

خبرگزاری حکومتی مهر بر اساس اظهارات این «منبع خود» اضافه کرده است، خانواده پویا بختیاری با «حکم قضائی» و در راستای «صیانت از نظم و امنیت» و نیز به منظور «جلوگیری از تداوم پروژه کشته‌سازی و تکرار اقدامات مسلحانه علیه مردم» بازداشت شدند.

پروژه کشته‌سازی و اقدامات مسلحانه، اتهامی‌ست که مقامات نظام تهران نسبت به معترضان مطرح می‌کنند؛ و این، در حالی‌ست که رویترز در گزارشی آورده است که دستور سرکوب و کشتار معترضان در اعتراضات آبان را شخص آیت‌الله خامنه‌ای صادر کرده است. بنا بر گزارش رویترز، حدود ۱۵۰۰ نفر از معترضان در این اعتراضات کشته شدند.

از سوی دیگر؛ مادران و خانواده‌های قربانیان سیاسی در ایران، پنجم دی‌ماه را روز ملی دادخواهی اعلام کرده‌‌اند.

خبرگزاری مهر مشخص نکرده است که این «منبع مطلع» وابسته به کدام یک از نهادهای امنیتی یا قضایی ایران است. همچنین در این گزارش مشخص نیست که چه تعداد از اعضای خانواده پویا بختیاری بازداشت شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا