تازه‌های سیاسی

معلمان در شهرهای مختلف ایران دست به تحصن زدند

تحصن سراسری معلمان در ایران در شهرهای مختلف به دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان آغاز شده است.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی بیان‌گر این موضوع است که معلمان در شهرهایی از جمله کردستان، فارس، بوشهر و خراسان رضوی در دفاتر مدرسه تحصن کرده و از حضور بر سر کلاس‌های درس خودداری کرده اند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران پیشتر اعلام کرده بود که در حمایت از تجمع بازنشستگان در روز دوم دی ماه معلمان تحصن کنند.

در بخشی از بیانیه این شورا آمده است: «کلیه مدارس،  کلیه مقاطع، دوشنبه، زنگ دوم در دفتر معلمان تحصن می کنیم»

در همین حال نیز گزارشهایی از تجمع بازنشستگان در مقابل مجلس ایران منتشر شده است. تحصن معلمان همزمان با تجمع بازنشستگان  درحال برگزاری است.

این چندمین بار است که معلمان ایران در شهرهای مختلف در اعتراض به وضعیت معیشتی، سیاست‌های خصوصی‌سازی آموزش و پرورش، سرکوب امنیتی و اجرای طرح معلم تمام وقت  تحصن می‌کنند.

در سال‌های اخیر بسیاری از اعضای تشکل‌های معلمان بازداشت شده و تحت فشار قرار گرفته‌اند.

از جمله می توان به محمد حبیبی عضو زندانی هیئت مدیره کانون صنفی معلمان اشاره کرد که در تجمع اعتراضی فرهنگیان در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران بازداشت شد و سپس به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به هفت سال و نیم حبس، تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس، اخلال در نظم ۱۸ ماه حبس محکوم گردید.

همچنین دیگر معلم زندانی آقای اسماعیل عبدی است که پس از وقایع اعتراضی فرهنگیان ایران نسبت به نابسامانی های آموزش و پرورش بازداشت شد و در نهایت به ۶ سال زندان محکوم گردید.

افرادی چون محمود بهشتی، رسول بداقی و مختار اسدی نیز از دیگر نمونه های معلمان در بند جمهوری اسلامی ایران هستند که تنها جرمشان، حمایت از حقوق همکارانشان بوده است.

دکمه بازگشت به بالا