حقوق بشر

سرنوشت رشید ناصرزاده، فعال محیط زیست بازداشتی در هاله‌ای از ابهام

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، “رشید ناصرزاده”، خبرنگار و فعال محیط زیست اهل اشنویه و عضو گروه کوهنوردی “پیشرو” پس از بازداشت، به اداره اطلاعات ارومیه منتقل و به مدت بیست روز است که در بازداشتگاه این اداره تحت بازجویی قرار دارد.

کُردپا به‌نقل از یک منبع آگاه، گزارش داده که نیروهای اطلاعاتی از دادن پاسخی روشن درباره سرنوشت و دلیل بازداشت این فعال محیط زیست خودداری می‌کنند.

این فعال محیط زیست، روز سه‌شنبه دوازدهم آذرماه هنگام بازداشت از اقلیم کردستان عراق در مسیر پیرانشهر-اشنویه توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده بود.

رشید ناصرزاده، شهریورماه ٩٧ نیز پس از اعتراض به اعدام سه زندانی سیاسی کُرد، بازداشت؛ و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شده بود.

در پیوند با اخبار مربوط به بدرفتاری با زندانیان سیاسی در ایران، شبکه‌ی جهانی کلمه به‌نقل از یک منبع مطلع گزارش کرده که: روز شنبه‌ سی‌ام آذرماه، حمزه درویش، زندانی سیاسی اهل سنت پس از احضار به دفتر معاونت زندان، حسن قبادی، به سلول انفرادی انتقال یافته و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

همزمان با درز اخباری از زندان‌های ایران مبنی بر بدرفتاری با زندانیان سیاسی، شانزده کارشناس حقوق بشر سازمان ملل طی بیانیه‌ای هشدار داده‌اند که هزاران نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در ایران همچنان تحت شکنجه یا بدرفتاری هستند.

دکمه بازگشت به بالا