تازه‌های سیاسی

نماینده خامنه‌ای در بسیج: فساد و اختلاس در ایران ربطی به مذهب ندارد

محمدرضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی علی خامنه‌ای، رهبر نظام ایران در سازمان بسیج گفته است که وجود «تبعیض، فساد، شهوت، خیانت، اختلاس، دزدی و رانت‌خواری» در جمهوری اسلامی ارتباطی با «اسلام» ندارد.

مقامات نظام تهران، با نگاه انحصاری به دین، مذهب تشیع را «نماد و نماینده کامل اسلام» می‌دانند و در قانون اساسی نیز، مذهب رسمی ایران، «شیعه اثتاعشری» تعریف شده است.

مسئول نمایندگی علی خامنه‌ای در سازمان بسیج، در اظهارات خود افزوده که «ما در ۴۰ سال اول ۱۰ درصد دین را موفق نشدیم اجرا کنیم یعنی آن چیزی که الان در کشور اجرا می‌شود ۹۰ درصد غیر اسلامی است.»

روحانیون شیعه در ایران ۴۰ سال است که در قدرت هستند و تمام سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های اتخاذشده در این سال‌ها با نظر و تصویب آنها به اجرا گذاشته شده است.

دامنه اعتراض‌ها به نحوه کشور‌داری این روحانیون در قالب نظام جمهوری اسلامی روز به روز در حال گسترش است؛ به طوری که تازه‌ترین نظر‌سنجی‌ها نشان می‌دهد که ۸۵ درصد مردم از وضعیت کنونی کشور ناراضی هستند.

افزون بر این؛ ایران از نظر شاخص‌های آزادی مذهب، در قعر جدول قرار دارد و در قطعنامه ای که اخیرا سازمان ملل تصویب کرده، نظام تهران، در زمینه‌ی «محدودیت‌ شدید آزادی اندیشه، مذهب و اعتقادات» و «فشار فزاینده» علیه اقلیت‌های مذهبی محکوم شده است.

دکمه بازگشت به بالا