تازه‌های سیاسی

اطلاعات سپاه تعدادی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز را به اتهام «فساد دارویی» دستگیر کرد

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرد که اطلاعات سپاه، ۵ نفر؛ از جمله: معاون سابق غذا و دارو و تعدادی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز را دستگیر و «شبکه فساد دارویی استان البرز» را «متلاشی» کرده است. این خبرگزاری حکومتی، اتهام این افراد را «اتهامات متعدد دارویی و درمانی» و دلیل دستگیری آن‌ها را «برخورد با تخلفات شبکه‌ای در حوزه دارو و درمان» عنوان کرده است.

درگزارش تسنیم جزئیات بیشتری ذکر نشده اما خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، نام سیامک جبارنیا، معاون فعلی پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز (و از نزدیکان استاندار این استان) را در میان بازداشت‌شدگان ذکر کرده و نوشته است: برخی تخلفات در حوزه دارو در زمان تصدی سیامک جبارنیا در مقام معاونت غذا و دارو منجر به بازداشت او شده است.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اقدامات رقابتی و موازی نهادهای امنیتی در ایران؛ از جمله: اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، برآمده از جنگ قدرت در لایه‌های مختلف حکومتی در ایران است؛ فاضل میبدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به جنگ قدرت در حکومت ایران، نسبت به زوال این حکومت ابراز نگرانی کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا