تازه‌های سیاسی

نخست وزیر ژاپن: ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بماند

نخست وزیر ژاپن در دیدار با حسن روحانی از ایران خواست که به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بماند و نقشی سازنده در برقراری صلح و ثبات در منطقه ایفا کند. روحانی برای دیداری دو روزه در ژاپن به سر می‌برد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز جمعه، ۲۹ آبان با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در این کشور دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نخست وزیر ژاپن در آغاز دیدار با حسن روحانی گفت که قویا امیدواراست که ایران به تعهدات خود در تواقفنامه اتمی پایبند بماند و نقشی سازنده در برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کند.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت که کشورش هر چه در توان دارد برای تضمین ثبات در خاورمیانه به کار خواهد گرفت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، نخست وزیر ژاپن در آغاز دیدار با روحانی این سخنان را بر زبان آورده است.

روحانی نیز با تأکید بر اهمیت برجام برای ایران و انتقاد از خروج یکجانبه‌ آمریکا از برجام، اظهار امیدواری کرد که  ژاپن و سایر کشورها تمام تلاششان را برای حفظ برجام به کار ببندند.

ژاپن از متحدان آمریکاست که روابط خوبی هم با ایران دارد. این کشور تا پیش از بازگشت تحریم‌های وضع شده علیه ایران، سال‌ها یکی از عمده‌ترین کشورهای واردکننده‌ی نفت ایران به شمار می‌رفت. ژاپن یکی از هشت کشوری بود که به مدت شش ماه از سوی آمریکا به آنها معافیت داده شده بود تا خرید نفت ایران را به طور محدود ادامه دهند.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه در رابطه با سفر حسن روحانی به ژاپن گفته: “مشورت‌های دو کشور از نزدیک ادامه می‌یابد.”

 

دکمه بازگشت به بالا