تازه‌های سیاسی

حسان دیاب: مهره حزب الله نیستم

فراکسیون حزب الله سرانجام پس از رایزنی‌های صورت گرفته، حسان دیاب، وزیر سابق آموزش و پرورش را برای تصدی منصب نخست‌وزیری لبنان معرفی کرد.

حال آقای دیاب طی اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرده، که مهره حزب الله نیست و هدفش تشکیل دولتی از افراد متخصص با حضور زنان برای نجات کشور است.

او در اولین مصاحبه خود با رسانه های لبنانی مدعی شد که مهره حزب الله نیست و در دو روز یا دو هفته یا دو ماه گذشته هیچ مقامی از حزب الله یا جنبش امل را ملاقات نکرده است و فقط با رئیس جمهور و نخست وزیر سابق لبنان دیدار داشته است.

حسان دیاب از چهره های آکادمیک لبنان است که با حمایت تشکل های سیاسی حزب الله و متحدان آن به قدرت رسید و تشکل‌های اهل سنت لبنان به وی رأی ندادند.

مأمور تشکیل کابینه لبنان افزود که به عنوان فردی متخصص در پی تشکیل دولتی از نیروهای متخصص است و از مجلس فرصت خواسته که از روز شنبه مشاوره های خود را آغاز کند.

او همچنین تأکید کرد که کابینه وی شامل چند چهره متخصص زن خواهد بود.

اما انتخاب دیاب برای تصدی مقام نخست وزیری لبنان به مزاج معترضان که ده ها روز است بی وقفه در خیابانها علیه فساد و قانون اساسی شعار میدهند خوش نیامده و پنج‌شنبه شب تظاهرات کنندگان تا صبح جمعه در اعتراض به انتخاب او شعار سردادند.

براساس گزارش‌ها شهر طرابلس در شمال لبنان شاهد بسته شدن خیابان‌ها توسط معترضان بود. همچنین جاده‌های اصلی بیروت به جنوب بلبنان نیز بسته شد.

 

دکمه بازگشت به بالا