تازه‌های سیاسی

دبیرکل اتحادیه عرب: ایران مسئول بی‌ثباتی منطقه است

احمد ابوالغیظ دبیرکل اتحادیه عرب می گوید که تهران بیش از هر زمان دیگری ثبات در خاورمیانه و صلح جهانی را با تهدید مواجه کرده است. او ایران را مسئول وقایع خشونت‌آمیز در منطقه خواند.

دبیرکل اتحادیه عرب، از ایران به عنوان “کشور مسئول در بی‌ثباتی منطقه” نام برد.

بر اساس گزارشهای منتشره احمد ابوالغیظ دوشنبه ۲۵ آذر به رسانه‌های عربی گفت: «ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری خاور میانه را تهدید می‌کند و به طور کلی صلح در جهان را به خطر می‌اندازد.»

دبیرکل اتحادیه عرب جمهوری اسلامی را مسئول تمام رویدادهای خشونت‌آمیز در منطقه خواند. او گفت که ایران در وقایع خشونت‌بار در عراق، یمن، سوریه و لبنان مقصر است.

آقای ابوالغیظ همچنین خاطر نشان کرد که ایران به دلیل “آرمان‌های مخرب” خود منطقه‌ و جهان را مورد تهدید قرار داده است.

او بر ضرورت اتحاد کشورهای عربی تاکید کرد و گفت که این کشورها باید “برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات ناشی از تهران متحد شوند”. او درعین حال خاطر نشان ساخت که اتحادیه عرب در گذشته نیز تصمیماتی را برای جلوگیری از تهدیدات ایران گرفته بودند.

دبیرکل اتحادیه عرب در پایان صحبت‌هایش باری دیگر تاکید کرد که «کشورهای عضو اتحادیه عرب به اقدامات خود برای جلوگیری از جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای تهران و خطرات آن‌ها برای ‌ثبات کشورهای عربی ادامه خواهد داد.»

پیش ازین نیز ملک سلمان، پادشاه عربستان در نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، از کشورهای عربی عضو این شورا خواست تا در برابر ایران و تروریسم، اتحاد خود را حفظ کنند.

دکمه بازگشت به بالا