تازه‌های سیاسی

جهانگیری: در تحریم‌ها دوستان ایران هم با آمریکا همراه هستند

معاون اول رئیس جمهوری ایران بار دیگر تاثیرات تحریم‌های بانکی و ممنوعیت فروش نفت را ضربه‌ای سخت بر ایران دانست. او کشورهای چین، روسیه، ترکیه و هند را متهم به تبعیت از فشارهای آمریکا کرد که حاضر نیستند نفت ایران را بخرند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور که روز سه‌شنبه ۲۶ آذر در دومین همایش ملی ایثار اجتماعی سخن می‌گفت، با اذعان به اینکه اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌های آمریکایی “زمین‌گیر” شده است، دلیل فروش نرفتن نفت ایران در بازارهای منطقه را فشارهای دولت آمریکا معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جهانگیری به پیروی کشورهای به گفته او “دوست” جمهوری اسلامی‌ از آمریکا اشاره کرد و با نام بردن از آنها گفت که آمریکا‌ حتی به کشورهای دوست مانند چین، روسیه و ترکیه فشارهایی وارد کرده تا از تبادلات تجاری و اقتصادی جدی با جمهوری اسلامی‌ “طفره” روند و نفت ما را خریداری نکنند.

جهانگیری پیش ازین هم در جمع صاحبان بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرده بود که کشورهای همسایه حتی “جرات” خرید نفت از ایران را ندارند.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهور با نام بردن از هند که پیش از مرحله تحریم‌ها آمریکا، مشتری و خریدار نفت ایران بود، افزود: «من هیچ وقت فکر نمی‌کردم که کشور مستقلی مثل هند نیز حاضر به تبعیت از آمریکا شود و از ایران نفت خریداری نکند.»

صادرات نفت ایران بعد از دور دوم تحریم‌ها از دو سال گذشته، به روزانه حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا