تازه‌های سیاسی

گزارشی تکان دهنده؛ تن فروشی در قبر بخاطر یک لقمه نان

این روزها داستان زنهای کارتن‌خوابی که در تهران از شدت گرسنگی در ازای لقمه ای نان، به داخل قبر تاریک می‌روند و تن‌فروشی می‌کنند، درشبکه های اجتماعی بازتاب های فراوانی داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رکنا، یک زن بی‌خانمان از شدت گرسنگی در ازای دریافت یک «ساندویچ فلافل» داخل قبر تاریک رفته و خود را تسلیم سه مرد می کند.

آن زن در این باره گفته است که از وقتی این تجربه را پشت سر گذاشته، مدام گریه می‌کند و کابوس می‌بیند.

این زن بی‌خانمان در پاسخ به این سوال خبرنگار کنا که چرا خود را به جمعیت زنان معرفی نمی‌کند؟ می گوید: اینجا همیشه بسته است. سه سال پیش یک خانمی آمد اینجا گفت عضو شورای شهر است. عطرش آدم را مست می‌کرد. با او حرف زدیم. اما چه اتفاقی افتاد؟ هیچی. ما هنوز اینجا هستیم. جزء آمار به حساب نمی‌آییم. خیلی‌ها اینجا شناسنامه ندارند.

خبرنگار اجتماعی رکنا در توصیف وضعیت بی‌خانمان‌ها در اطراف گورستان بزرگ تهران و مقبره آیت‌الله خمینی نوشته است: برخی از آنها در چادرهای مسافرتی سکونت دارند و برخی دیگر با یک زیرانداز زیر آفتاب گیرها یا همان آلاچیق‌های آهنی زندگی می‌کنند. اعتیاد و موادمخدر اینجا هم دست از سر جوانان بر نمی دارد و هستند جوانانی که در محوطه بیرونی نشئگی را بارها و بارها تجربه می کنند.

تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی با اشاره به مقبره خمینی نوشته‌اند، درحالیکه قبر فردی که وعده داد دنیایمان را آباد میکند، گران قیمت ترین مقبره جهان است، ملت در قبرها به خاطر تکه ای نان تن فروش می‌کنند. این است معنای واقعی آبادانی و سعادت.

برخی دیگر نوشته اند، مقبره خمینی رو سقف بزنید تا این افراد شب را در آنجا بخوابن، بخدا اینام هم خون ماهستند و دشمن نیستند.

تعدادی هم نوشته اند، پول این افراد صرف جنگ افروزی در منطقه و ساخت زری طلا برای فلان امام می شود؛ زیرا این است معنای جمهوری اسلامی.

 

دکمه بازگشت به بالا