اهل سنتحقوق بشر

واکنش ها به بازداشت مولانا کوهی؛ نیروهای بلوچ عضو سپاه تهدید به استعفا کردند

 

همزمان با تداوم بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی ، امام جمعه اهل سنت پشامگ ؛ گروهی از نیروهای بلوچ که در سپاه عضویت دارند با انتشار بیانیه ای هشدار دادند در صورت ادامه این وضعیت از سپاه استعفا خواهند داد .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، در این اطلاعیه آمده است که  تا شنبه هفته آینده۳۰/۹/۹۸ اطلاعات سپاه فرصت دارد مولوی کوهی را آزاد کند ؛چنانچه به تاریخی که اعلام شد مولوی کوهی آزاد نگردد از سپاه استعفا داده و به بقیه ملت بلوچ خواهیم پیوست.

این خبر در حالیست که روز گذشته مدیر و جامعه مدرسین منبع العلوم کوه ون سرباز، با انتشار بیانیه ای در مورد ادامه بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی هشدار داد .

این بیانیه می گوید: با گذشت بیش از دو هفته از احضار مولانا فضل الرحمن کوهی به دادگاه ویژه روحانیت مشهد  ؛ نه اینکه ایشان برنگشتند بلکه تا کنون هیچگونه اطلاعی از وضعیت ایشان در دسترس نیست و مردم از ‌روند قانونی دادگاه بی خبرند.

بیانیه مذکور می گوید: با توجه به پیگیری‌های مکرر علما و ریش سفیدان منطقه سرباز، ایرانشهر و استان با مسئولان شهرستان و استانی تا کنون هیچ نتیجه مثبتی نداشته است. بنابر این انتظار می‌رود با تأسی به اصل آزادی بیان و تعهد به اصل جمهوریت و حفظ امنیت منطقه دولتمردان به خواست عموم مردم، علما و ریش سفیدان توجه داشته باشند و هیچگونه مشکلی برای مولانا کوهی جهت بیانات و دفاع ایشان از برخی حقوق مسلم و قانونی ملت بوجود نیاید و هرچه سریع‌تر زمینه آزادی ایشان و همراهانش فراهم گردد.

گفتنی است که مولانا فضل الرحمن کوهی از روحانیون منتقد سیاست های جمهوری اسلامی است که از هفتم آذر در بازداشت بسر می برد.

بازداشت وی با اعتراضاتی در سیستان و بلوچستان همراه بود.

دکمه بازگشت به بالا