تازه‌های سیاسی

نگرانی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از جنگ قدرت و زوال رژیم ایران

فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کشمکش‌های جناح­های حاکمیت، از احتمال فروپاشی نظام تهران بر اثر جنگ قدرت و افزایش نارضایتی‌های عمومی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: «باید راهی در پیش بگیریم که ضمن حفظ شانیت کشورمان در عرصه سیاست خارجی، بتوانیم منافع مردممان را هم حفظ کنیم. راه حفظ منافع کشور، قطع رابطه با کشورها نیست بلکه انجام گفت‌وگوست.»

فاضل میبدی با اشاره به سخن روح‌الله خمینی، بنیانگذار رژیم فعلی ایران تصریح کرد: منظور او از این که گفته بود «بترسید از روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل بشود»، هشداری جدی نسبت به شکل‌گیری جنگ قدرت و ثروت در جمهوری اسلامی بود.

به گفته کارشناسان، جنگ بر سر قدرت و ثروت در نظام تهران از سال‌های پایانی رهبری روح‌الله خمینی آغاز شده بود؛ جنگ قدرتی که در آن زمان جلوه‌ای علنی و آشکار نداشت و نیروها اغلب مرعوب اصل «وحدت کلمه‌» شده بودند. در سال‌های اخیر اما همزمان با وخیم‌تر شدن وضعیت معیشتی مردم و تحریم‌های سنگین آمریکا علیه دولت ایران، فساد مالی و رانت‌خواری در دستگاه‌های حکومتی چنان گسترش یافته که مقام‌های ارشد نظام تهران نیز به آن اعتراف می‌کنند.

سازمان بین‌المللی شفافیت در گزارش سال گذشته خود اعلام کرد از میان ۱۸۰ کشور که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، ایران، از فاسدترین کشورها در زمینه فساد اداری و دولتی­ست.

 

دکمه بازگشت به بالا