تازه‌های سیاسی

اظهارات ضد و نقیض مسؤولان درباره کیک‌های آلوده: «مسئله امنیتی» است

روزهای پایانی هفته قبل تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد قرص‌های روان‌گردان و مخدر در کیک و کلوچه‌های توزیع شده در برخی از مناطق ایران، جاسازی شده است.

وزارت بهداشت و درمان ایران اعلام کرد که این موضوع را بررسی و با خاطیان برخورد خواهد کرد.

حال با گذشت نزدیک به یک هفته از این ماجرا، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران می‌گوید که نتایج تحقیقات به زودی اعلام خواهد شد.

او یکشنبه ۲۴ آذر از بیان جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد اما دو مقام صنفی در اظهارنظرهای جداگانه، جاسازی قرص در کیک و کلوچه‌ها را یک موضوع امنیتی دانستند.

کاوه زرگران، دبیر کل کانون صنایع غذایی ایران توزیع کیک‌های آلوده را «هدفمند» خوانده و گفته که بیشتر کیک‌ها در مناطق محروم توزیع شده است. وی در این باره تصریح کرد: وزارت بهداشت و دستگاه‌های نظارتی به این نتیجه رسیده‌اند که این پروسه «سازمان یافته و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خاصی در خارج از واحد تولیدی صورت گرفته است».

جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران، پخش کیک­های محتوی قرص­های آلوده را «یک مسئله امنیتی» خوانده و مدعی شده که این کار، به منظور «تخریب صنعت غذا یا تشویش اذهان عمومی» صورت گرفته است.

دبیر انجمن صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران همچنین جاسازی قرص‌ها به منظور قاچاق را رد کرده است.

رسانه‌های خبری و کاربران شبکه‌های اجتماعی تا به حال از توزیع کیک‌های آلوده در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، کردستان،ایلام، آذربایجان غربی و خوزستان خبر داده‌اند. در برخی از مناطق ایران هم مسمومیت ناشی از خوردن کیک‌های آلوده گزارش شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا