تازه های اجتماعی

رئیس کمیته امداد: فقر خوراکی و پوشاکی در ۳۲ شهرستان تکان‌دهنده است

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، یکشنبه ۲۴ آذر آمار فقر خوراکی و پوشاکی در ۳۲ شهرستان ایران را «تکان دهنده» خواند.

وی بدون بیان جزئیات تصریح کرد که براساس پژوهشی که سال ۹۶، «در ۳۲ شهرستان در خصوص فقر خوراکی و پوشاکی آغاز شده به اعداد تکان دهنده‌ای رسیده‌ایم».

براساس اعلام کمیته امداد، در حال حاضر نزدیک به دو میلیون و ۸۰۰ خانواده در نقاط مختلف ایران تحت پوشش این نهاد قرار دارند و تقاضا برای استفاده از خدمات این نهاد طی سال‌های گذشته افزایش داشته است.

حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، از افزایش ۶۰۰ هزار خانواری فقرا طی سال ۱۳۹۷ در ایران خبر داده است.

براساس اعلام مقام‌های کمیته امداد در سال ۹۷ حدود شش درصد جمعیت ۸۰ میلیونی ایران تحت پوشش کمک‌های این کمیته قرار داشته‌اند.

سال گذشته نیز پرویز فتاح، رئیس وقت کمیته امداد اعلام کرده بود که «چیزی حدود ۶۲۰ هزار خانواده جدید به جامعه تحت پوشش کمیته امداد افزوده شده است»

مرکز پژوهش‌های مجلس هم پیش‌بینی کرده تا پایان سال ۹۸ دست‌کم ۵۷ میلیون نفر در ایران به زیر خط فقر بروند.

در حالی که از فقر و بیکاری به عنوان یکی از مهمترین بستر‌‌های اعتراض‌های خیابانی در دی ماه سال ۱۳۹۶ و آبان ماه امسال نام برده می‌شود، اما حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اخیرا طی اظهاراتی مدعی شده که رئیس کمیته امداد به او گفته است: شما موفق شده­اید، فقر مطلق را در کشور پشت سر بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا