تازه‌های سیاسی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: شرکت‌های زیر نظر رهبر مالیات نمی‌دهند

محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یکشنبه ۲۴ آذر از مالیات ندادن شرکت‌های زیرمجموعه علی خامنه­ای و نهاد موسوم به آستان قدس رضوی خبر داد.

این نماینده مجلس به سایت خبری «اعتماد آنلاین» گفته است: «هلدینگ‌های بزرگی زیرمجموعه رهبری هستند و حدود چهارپنجم ثروت کشور و کارخانه‌ها در دست آنهاست، اما مالیات نمی­دهند».

شایان ذکر است: مجلس ایران دو سال قبل، کلیه شرکت‌های زیر مجموعه بنیادهای حکومتی و مذهبی را به پرداخت مالیات موظف کرد.

با وجود تصمیم مجلس آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی، به این مصوبه تن نداد و در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر نظام تهران توانست باردیگر از پرداخت مالیات فرار کند.

به گفته بادامچی، شرکت‌های زیر مجموعه آستان قدس رضوی «براساس مقررات مالیاتی، مالیات نمی‌دهند».

نماینده تهران در مجلس، پرداخت مالیات از سوی شرکت‌های زیر مجموعه رهبر رژیم ایران را «کمک بزرگی به کشور» خواند و تصریح کرد که آنها «برای شرکت‌های خودشان فتوا می‌دهند» تا به گفته او مالیات نپردازند.

دولت حسن روحانی در بودجه سال آینده ۱۹۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برآورد کرده است که تنها حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان آن از محل مالیات شرکت‌های دولتی و غیردولتی تامین خواهد شد.

در جدول پیوست بودجه، رقم مالیات برای شرکت‌های زیرمجموعه نیروهای مسلح و نهاد موسوم به «ستاد اجرایی فرمان امام» و همچنین آستان قدس رضوی، «صفر» تعیین شده است.

دکمه بازگشت به بالا