اهل سنتحقوق بشر

احضار تعدادی از بازاریان شهرراسک به سبب اعتصاب

گزارش های رسیده حاکی است که اداره اطلاعات شهرراسک دراستان سیستان وبلوچستان تعدادی از بازاریان که در اعتصاب هفته گذشته شرکت کرده بودند ، احضار کرده است .

در این ارتباط خبرنگار شبکه جهانی کلمه می گوید: یکی از افرادی که در این ارتباط احضار شده ، جاسم آسکانی بوده است . وی به اتهام بستن مغازه خود صبح امروز ( شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ) احضار شده ومورد بازجویی قرار گرفته است .

این خبر در حالیست که امروز شنبه (۲۳ آذر ۱۳۹۸)، مولانا عبدالحمید، در جلسۀ مدیران مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان، خواستار آزادی مولانا فضل‌الرحمان کوهی، امام‌جمعۀ روستای پشامگ سرباز شد .
امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه آزادی مولانا کوهی خواستۀ تمام علمای حاضر در این جلسه است، گفته که مولانا فضل‌الرحمان کوهی یکی از علمای مفید اهل‌سنت است که هیچ ارتباطی با گروه‌های محارب و برانداز نداشته و هرگز ضد نظام نبوده است.

صبح پنجشنبه ، ۲۱ آذرماه بازاریان جکیگور وراسک در اعتراض به بازداشت مولانا فضل الرحمن کوهی دست به اعتصاب زدند که این امر منجر به حضور پرتعداد نیروهای امنیتی دربازار وهمچنین ارعاب مغازه داران شد.

اعتصاب کنندگان خواهان آزادی مولانا کوهی امام جمعه پشامگ هستند.

در این ارتباط،  تصاویری از مناطق مختلف بلوچستان منتشر شده که جوانان با در دست پلاکاردهای به بازداشت مولانا کوهی اعتراض کرده و خواهان آزادی وی شده اند.

مولانا فضل الرحمن کوهی از روحانیون منتقد سیاست های جمهوری اسلامی است که از هفتم آذر در بازداشت بسر می برد.

بازداشت وی با اعتراضاتی در سیستان و بلوچستان همراه بود.

 

دکمه بازگشت به بالا