تازه‌های سیاسی

شماری از مادران قربانیان سرکوب‌ها: ما پیگیرانه دادخواهیم!

مادران و بستگان قربانیان سرکوب‌ها در جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای از مردم ایران و جامعه بین‌المللی خواسته‌اند روز ۵ دی مصادف با چهلمین روز کشته‌شدن فرزندان‌شان “روز بین‌المللی ادای احترام به قربانیان آبان‌ماه” اعلام‌ شود.

در بیانیه جمعی از مادران و بستگان قربانیان سرکوب‌ها در جمهوری اسلامی ایران که روز جمعه ۲۲ آذر منتشر شد، آمده است: «فرزندان ما در ایران برای برخورداری از آزادی و زندگی انسانی به خیابان می‌آیند و توسط نیروهای حکومتی به قتل می‌رسند.

آخرین مورد اعتراضات مردم ایران در اواخر آبان ماه ۱۳۹۸ بود که در اعتراض به بالا رفتن قیمت بنزین شکل گرفت و مردم جان به لب رسیده که خواهان آزادی و پایان دادن به فقر و تبعیض و بی‌عدالتی هستند، اعتراض‌شان را در شهرهای مختلف ایران در خیابان‌ها نشان دادند.»

این بیانیه می‌گوید که پاسخ حکومت ایران به معترضان “شلیک مستقیم گلوله و خفه کردن صدای‌شان با قطع ارتباط آن‌ها با دنیا از طریق قطع اینترنت بود. متاسفانه در این اعتراضات صدها نفر به قتل رسیدند و چند هزار نفر بازداشت شدند و هم اکنون زیر شکنجه هستند و حتی به کودکان زیر ۱۸ سال نیز رحم‌ نکرده و بیش از ده کودک کشته شدند”.

 

دکمه بازگشت به بالا