تازه‌های سیاسی

دستگیری ۱۴۰ نفر در خوزستان و اصفهان در رابطه با اعتراضات

سردار حیدر عباس زاده، فرمانده انتظامی خوزستان خبر از دستگیری ۱۳۶ نفر در این استان داده است. به ادعای او دستگیرشدگان “از عوامل تیراندازی” بوده‌اند. در عین حال چهار نفر نیز در اصفهان به اتهام همکاری با “شبکه سلطنت‌طلبان” دستگیر شده‌اند.

روز جمعه، ۲۲ آذر سایت جماران به نقل از عباس‌زاده، فرمانده انتظامی خوزستان نوشت که ۱۳۶ تن از “عاملان تیراندازی و دارندگان اسلحه غیرمجاز” در استان خوزستان دستگیر شد‌ه‌اند.

بر اساس گزارش جماران به نقل از سردار عباس‌زاده، در بازرسی از “مخفیگاه متهمان” ۲۱ قبضه اسلحه جنگی و ۱۹۰ قبضه اسلحه شکاری به همراه ۹۹۰ عدد انواع فشنگ کشف شده است.

همچنین در این گزارش ادعا شده که از محل زندگی این افراد شماری “سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز” کشف شده و تاکید شده است که آنها “در برخی مناطق به صورت مسلحانه اغتشاشگران را پشتیبانی می کردند”.

همین روز اداره حفاظت محیط زیست خوزستان هم خبر شناسایی و دستگیری “۵۵ متخلف شکار و صید” را اعلام کرده است. گفته شد که از این افراد ۱۵ قبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز کشف و ضبط گردیده است.

ناآرامی‌های خوزستان پیش از اعتراضات سراسری آبان‌ماه و به مناسبت مرگ مشکوک حسن حیدری، شاعر عرب‌زبان اهوازی آغاز شدند.

وبسا‌یت‌های خبری ایران نیز به نقل از سرهنگ علی قومیان، مسوول روابط عمومی “سپاه صاحبالزمان” استان اصفهان از دستگیری چهار نفر به اتهام عضویت در “شبکه سلطنت طلبان” خبر داد.

گفتنی است، فرمانده انتظامی خوزستان درحالی در رابطه با دستگیر شدگان مدعی شده که آنها عوامل تیراندازی اند که بر اساس فیلم های منتشره در فضای مجازی، نیروهای امنیتی در مواردی متعدد به سمت معترضان از فواصل بسیار نزدیک شلیک کرده و آنها را به قتل می رسانند.

دکمه بازگشت به بالا