اهل سنتحقوق بشر

مولانا عبدالحمید درجمع علماى اهل سنت: آزادی مولانا کوهی خواستۀ تمام علمای حاضر در جلسه است

 

مولانا عبدالحمید، امروز شنبه (۲۳ آذر ۱۳۹۸)، در جلسۀ مدیران مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان، خواستار آزادی مولانا فضل‌الرحمان کوهی، امام‌جمعۀ روستای پشامگ سرباز شد .

به گفته ایشان ، سخنانی که مولانا کوهی در خطبه‌های نماز جمعه گفته است آن‌گونه نیست که نیاز به بازداشت ایشان باشد، چنان‌که در تهران سخنان و انتقاداتی به مراتب شدیدتر از سخنان مولانا کوهی از جانب بعضی افراد سیاسی مطرح می‌شوند و قابل تحمل هستند.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ،  امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه آزادی مولانا کوهی خواستۀ تمام علمای حاضر در این جلسه است، گفته که مولانا فضل‌الرحمان کوهی یکی از علمای مفید اهل‌سنت است که هیچ ارتباطی با گروه‌های محارب و برانداز نداشته و هرگز ضد نظام نبوده است.

از دیدگاه مولانا عبدالحیمد ، انتقاداتی که مولوی کوهی مطرح کرده است در حدی نیست که قابل اغماض و چشم‌پوشی نباشند و یا اینکه امنیت را تهدید کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان تصریح نمود: انتظار ما از مسئولین آن است که با توجه به مشکلات گوناگون ازجمله «فقر» و «بیکاری» که در منطقه وجود دارند، تحمل خودشان را در مقابل انتقادها بالاتر ببرند و همچون گذشته این موضوع را در حد تذکر و صحبت حل‌وفصل کنند، زیرا زندانی کردن مولانا کوهی هیچ نفعی برای استان و کشور ندارد، بلکه ضرر دارد.

دکمه بازگشت به بالا