تازه‌های سیاسی

واکنش وزیر امور خارجه آلمان به سرکوب اعتراضات در ایران

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به اینکه صدها تن در جریان اعتراضات اخیر ایران کشته شده‌اند، سرکوب خشونت‌بار این اعتراضات را به شدت محکوم کرد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، سرکوب خشونت‌بار اعتراضات اخیر در ایران را محکوم کرد و گفت اگرچه ما حتی تعداد کشته‌شدگان را نمی‌دانیم، اما به نظر می‌رسد که در جریان سرکوب این اعتراضات صدها نفر کشته شده‌اند.

این نخستین بار است که وزیر امور خارجه آلمان، شخصا به اعتراضات آبان ماه در ایران و نحوه برخورد حکومت با معترضان واکنش نشان می‌دهد.

هایکو ماس که در امروز در پارلمان آلمان، و در پاسخ به انتقاد بیژن جیرسرایی، نماینده ایرانی‌تبار مجلس فدرال آلمان سخن می‌گفت، افزود:« از انسان‌هايی كه از حقشان استفاده می‌كنند، ديدگاهشان را بيان می‌كنند يا در انظار عمومی تجمع می‌كنند، بايد محافظت شود.»

وزیر امور خارجه آلمان گفت:«حقوق بشر از آنها محافظت می‌كند و هر كس اين حق را نقض كند، نمی‌تواند مطمئن باشد كه در صحنه بين‌المللی در اين مورد سكوت می‌كنند.»

او گفت این مساله  شامل عراق و سوریه نیز می‌شود و طبیعی است که دولت فدرال آلمان، اتفاقاتی را که در ایران افتاده، به‌شدت محکوم می‌کند.

در جریان جلسه امروز مجلس فدرال آلمان، بیژن جیرسرایی از وزیر امور خارجه آلمان به‌خاطر سکوتش در قبال سرکوب اعتراضات در ایران انتقاد کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا