تازه‌های سیاسی

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: در بازه‌ی زمانی افزایش خطر با ایران قرار داریم

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در کنگره کشورش، گفته «در پیوند با ایران در بازه زمانی قرار داریم که احتمال خطر، رو به فزونی گذاشته‌است».

ژنرال میلی در نشست با قانون‌گذاران در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، به‌طور مشخص در مورد سیاست‌ها در قبال سوریه و خاورمیانه سخن می‌گفت. بخش مهمی از این سخنان مربوط به ایران می‌شد.

مارک میلی گفته است ایران باید «خیلی خیلی محتاط» عمل کند.

این اظهارات پس از انتشار گزارش‌ها از حملات راکتی هفته‌های اخیر به تاسیسات و منافع ایالات متحده در عراق، و دیگر تنش‌های فزاینده بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی، مطرح شده‌است.

ژنرال میلی گفته «در پیوند با ایران در بازه زمانی قرار داریم که ریسک رو به فزونی می‌رود» با این حال او تاکید کرده «در شرایط مشخص فعلی، خویشتن‌داری، یک پاسخ مناسب به شمار می‌رود».

در این نشست که علاوه بر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، وزیر دفاع آن کشور نیز حضور داشت، یک نماینده جمهوری‌خواه از این دو پرسیده «صبر در برابر ایران کی به پایان می‌رسید؟ چه زمانی خودداری ما از سوی آن‌ها نشانه ضعف تلقی خواهد شد؟».

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، نیز به‌تازگی گفته اعتراضات آبان‌ماه در ایران نشان‌دهنده فشارهای فزاینده بر جمهوری اسلامی است و «ما باید آماده هر گونه پیشامدی باشیم».

دکمه بازگشت به بالا