تازه‌های سیاسی

حادثه ای مشکوک علیه هیئت علماى حامی مولانا كوهى در مسیر ایرانشهر –سرباز

گزارش های رسیده حاکی است که شب گذشته حادثه ای مشکوک علیه هیئتی از علماى حامی مولانا “فضل الرحمن كوهى” در مسیر ایرانشهر –سرباز رخ داده است .  این هیئت شامل مولوى فتحى محمد نقشبندى ( امام جمعه راسک )، مولوی عبدالعزیز دهقانی (امام جمعه بافتان ) ، مولوی دوست محمد رییسی ( امام جمعه نصیر آباد) ، مولوی امین آسکانی ( مدیر داخلی مدرسه انورالحرمین پشامگ ) وهمچنین تعدادی دیگرازعلماء بوده است .

یک منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار شبکه جهانی کلمه فاش ساخت که شب گذشته هیئت یاد شده که چند روز پیش برای گفتگو با مسئولين استان به زاهدان سفر كرده بودند در مسير ایرانشهر –سرباز ( نزديكى دو راهى قادر آباد ) با يك تصادف مشكوك با اتوبوس در مسیر مواجه شدند.

به گفته این منبع آگاه ، راننده اتوبوس که جز شاگردش کسی دیگر در اتوبوس همراهش نبوده از خط خود خارج شده ومستقیما به سمت خودروهای هیئت علماى مذکور حركت كرده وسپس فرار می کند.

هیئت علماى حامى مولانا کوهی با سه خودرو در مسیر بودند که تصاویر رسیده به کلمه نشان می دهد فقط دو خودرو آسیب دیده است. همچنین برخی از افراد یاد شده دچار جراحت های سطحی شدند .

 

همزمان گفته می شود که راننده اتوبوس که از صحنه حادثه فرار کرده، توسط  مردم منطقه مورد تعقیب قرار می گیرد وسپس دستگیر می شود .

منبع آگاهی که این خبر را به شبکه جهانی کلمه رسانده است می گوید این حادثه مشکوک است و احتمال می رود که سپاه پاسداران ومراکز امنیتی در پشت پرده این سناریو باشند .

پیشتر نیز تنی چند از علمای اهل سنت استان سیستان وبلوچستان از جمله مولانا نعمت الله توحیدی با سناريوهايى مشابه در تصادف جان باختند .

این گزارش در حالیست که روز یکشنبه ۱۷ آذر جمعی از علمای برجسته ایرانشهر و سرباز با سفر به زاهدان و پس از دیدار با مولانا عبدالحمید، امام جمعه زاهدان با نماینده خامنه‌ای در استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کردند.

یکی از همراهان این هیئت که نخواست نامش فاش شود، به شبکه جهانی کلمه گفته است: «علما با حجت الاسلام مصطفی محامی، نماینده خامنه ای در سیستان و بلوچستان؛ و احمد علی موهبتی، استان‌دار نیز گفتگو کرده‌اند، اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند».

وی با ناامیدکننده خواندن این گفتگو افزود: «از سخنان نماینده خامنه ای در سیستان بلوچستان و استاندار، چنین بر می‌آید که قصد همکاری و آزادی مولانا فضل‌الرحمن کوهی را ندارند».

این هیئت متشكل از چهره های مذهبی شهرستانهای ایرانشهر و سرباز؛ از جمله: مولوی عبدالصمد کریمزایی، مولوی عبدالصمد دامنی، مولوی فتحی‌محمد نقشبندی، مولوی عبدالاحد ملازهی، حافظ عبدالله ملازهی، مولوی عبدالعزیز دهقانی، مولوی دوست‌محمد رئیسی، مولوی محمدامین آسکانی و مولوی واحدبخش بلوچی بوده است.

شایان ذکر است که مولانا فضل‌الرحمن کوهی؛ یکم آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه اهل سنت پَشامگ؛ نسبت به کشتار معترضان ایرانی در جریان اعتراضات، هشدار داده و گفته بود: «خون جان‌باحتگان، ظالمان را فرا خواهد گرفت».

دکمه بازگشت به بالا