ایرانتازه‌های سیاسی

امام جمعه موقت تهران: زندگی رهبری یک وانت هم نمی شود

خبرگزاری ایسنا از قول آیت‌الله کاظم صدیقی، نوشته است، اگر تمام دنیا هم علیه ما باشند در سایه ولایت‌فقیه آسیبی نخواهیم دید و در موضوع برجام اگر نظارت و تذکرات رهبری نبود زیاد باخته بودیم.

آیت الله کاظم صدیقی در ادامه سخنانش گفته است، در حوادث اخیر، رهبر انقلاب، فرمان خدا را اجرا کرد و با موضع حکیمانه خود، امنیت مردم را تضمین کرد و ضمن صیانت از وحدت کشور، تهدید و توطئه مذبوحانه دشمن را دفع کرد.

امام‌جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش، ادعاهایی را در مورد میزان ثروت آقای خامنه‌ای مطرح کرد، او گفت: ” خامنه‌ای دوری از اشرافی گری را از خانواده و وابستگان خود آغاز کرده‌اند به‌نحوی‌که هیچ‌یک از فرزندان ایشان از خود منزل مسکونی ندارند و در جایی نیز استخدام نیستند و اگر تمام اسباب زندگی رهبری را جمع بکنید حتی به‌اندازه بار یک وانت هم نخواهد شد.

پیش از او نیز حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در واکنش به تحریم آیت الله خامنه‌ای از سوی آمریکا گفته بود، رهبر جمهوری اسلامی مانند سایر رهبران دنیا نیست که در حساب‌های خارجی خود میلیون‌ها دلار داشته باشد که بخواهند آن را تصرف و یا مسدود کنند.

گفتنی است، چندی پیش سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد ۲۰۱۹ در گزارشی ثروت آیت‌الله علی خامنه‌ای را ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده بود.

محمود احمدی نژاد نیز در این نامه که دو سال پیش انتشار یافت، در مورد ثروت نهادهای تحت نظارت آیت الله خامنه ای خطاب به او نوشت: «امروزه بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد تعاون سپاه، بنیاد تعاون ارتش، بنیاد تعاون بسیج، بنیاد تعاون وزارت دفاع و بخش اقتصادی کمیته امداد امام بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت دارند که مردم از گزارش کار و درآمد و محل مصرف آنها بی‌اطلاع هستند.

در ماه های اخیر نیز تصاویر هوایی از بیت رهبری در رسانه ها انتشار یافته که نشان می دهد خامنه ای در یک محوطه بسیار وسیع، چندین قصر برپا کرده و باغ های بزرگی احداث نموده است و محل اقامت خود را به صورت قصرهای دوران پادشاهان فرانسه در آورده.

دکمه بازگشت به بالا