تازه‌های سیاسی

تلاش های جمعی از علمای برجسته بلوچستان برای آزادی مولانا کوهی

درحالیکه بازداشت مولانا “فضل الرحمن کوهی” وهمراهانش موجی از انتقادها درجامعه اهل سنت کشور نسبت به حکومت را درپی داشته، گزارش های رسیده حاکی است که جمعی از علمای برجسته استان سیستان و بلوچستان درحال رایزنی برای آزادی وی هستند.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، جمعی از علمای برجسته ایرانشهر وسرباز امروز با سفر به زاهدان با مولانا عبدالحمید، امام جمعه زاهدان دیدار و درباره موضوع مذکور گفتگو نمودند.

این هیئت متشكل از روحانيون برجسته اى همچون مولوی کریمزایی، مولوی عبدالصمد دامنی، مولوی فتحی محمد نقشبندی ، مولوی عبدالاحد ملازهی، مولوی حافظ عبدالله ملازهی، مولوی عبدالعزیز دهقانی، مولوی دوست محمد رئیسی، مولوی محمدامین آسکانی ومولوی واحدبخش بلوچی است.

به گفته یک منبع مطلع ، تاکنون از این رایزنی ها نتیجه ای بدست نیامده است ، اما امروز قرار است که این هیئت با نمایندگان و مسئولین استان گفتگو کنند .

این منبع می گوید : هیئت مذکور در صورت نیاز به مشهد سفر خواهد کرد ودر آنجا با مسئولان حكومت رايزنى مى كنند .

این تلاش ها در حالیست که مولانا فضل‌الرحمن کوهی وهمراهانش روز پنج‌شنبه هفتم آذر پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت مشهد، بازداشت شدند.

گفتنی است که مولانا کوهی در خطبه‌های اول آذر نمازجمعه اهل سنت با اشاره به سخنان مقامات جمهوری اسلامی درباره سرکوب معترضان گفته بود که «این افتخار نیست، پدر به کتک زدن فرزندش افتخار نمی‌کند».

این روحانی اهل سنت همچنین سخنان مقامات ایران مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین باعث افزایش قیمت دیگر کالاها نخواهد شد را «فریب» خوانده بود.

مولوی فضل‌الرحمن کوهی سال ۹۶ نیز بازداشت و پس از چند روز اعتراض حامیانش آزاد شده بود.

دکمه بازگشت به بالا