تازه‌های سیاسی

دونالد ترامپ خطاب به مقام‌های ایرانی: دیدید، می توانیم باهم به توافق برسیم

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، پس از تبادل دو زندانی میان تهران و واشنگتن، از جمهوری اسلامی ایران تشکر و بار دیگر درباره رسیدن به «یک توافق» میان دو کشور ابراز امیدواری کرد. این لحن ترامپ درباره ایران از سوی رسانه‌ها کم‌سابقه توصیف شده است.

مسعود سلیمانی محقق ایرانی زندانی در آمریکا روز شنبه در سوئیس با ژیو وانگ، آمریکایی بازداشتی در ایران مبادله شد.

ترامپ پس از این تبادل زندانی، در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم که این یک تبادل گروگان پایاپای بود.

او تاکید کرد: فکر می‌کنم برای نشان دادن این که ما می‌توانیم کاری را انجام دهیم، عالی بود. این می‌تواند یک پیش‌درآمد باشد در مورد آنچه می‌توان انجام داد.»

ترامپ کمی قبل از آن در توییتر خود نیز نوشت: «از ایران برای این مذاکره خیلی منصفانه سپاسگزارم. ببینید، ما می‌توانیم با یکدیگر به یک توافق برسیم.»

رییس جمهوری آمریکا همچنین با کنایه به باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا در مورد شهروند چینی-آمریکایی آزاد شده، ادامه داد: «در دوران دولت اوباما (با وجود هدیه ۱۵۰ میلیارد دلاری) زندانی شد، [اما] در دولت ترامپ بازگردانده شد.»

او در توییت دیگری تاکید کرد: ایالات متحده از پا نخواهد نشست تا هنگامی که ما تمام آمریکایی‌هایی‌ را که به ناحق در ایران و سراسر جهان زندانی شده‌اند به خانه نزد عزیزانشان بازنگردانیم.

پیش از ترامپ، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در صفحه توییتر خود ضمن استقبال از این تبادل زندانی، اقدام ایران در این زمینه را ‌سازنده خواند.

دکمه بازگشت به بالا