تازه‌های سیاسی

کرفت با اشاره به اقدامات مخرب ایران: آمریکا برای مقابله، ابزار‌های دیگری در اختیار دارد

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل روز جمعه ۱۵ آذرماه تاکید کرده است که واشینگتن به کارزار «فشار حداکثری» خود علیه تهران ادامه می‌دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کلی کرفت تصریح کرده است، چنانچه ایران به اقدامات «مخرب» خود در منطقه ادامه دهد، واشینگتن ابزارهای دیگری برای مقابله در اختیار دارد.

طبق این گزارش خانم کرفت در نخستین کنفرانس خبری از زمان آغاز به کار خود در خصوص اعتراضات در ایران تاکید کرد: آنچه برای من اهمیت دارد این است حکومت با مردم بد رفتاری می‌کند و آنها را آزار می‌دهد.

به دنبال افزایش ناگهانی قیمت بنزین در ۲۴ آبان‌ماه گذشته ۷۱۹ نقطه از ایران صحنه اعتراضات گسترده بود؛ اما این اعتراضات به سرعت با سرکوب خشن و گسترده از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی روبه‌رو شد.

عفو بین‌الملل می‌گوید که در جریان اعتراض‌های اخیر در ایران دست‌کم ۲۰۸ نفر کشته شده‌اند. این در حالی است که نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران پنجشنبه شمار کشته شدگان در اعتراضات به افزایش بهای بنزین در ایران را بیش از هزار نفر اعلام کرد.

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل همچنان اظهار داشت، ایران یک بازیگر «بد» در منطقه است و باید دید چه تحولی در لبنان، سوریه و یمن روی خواهد داد.

او گفت: ما ابزارهای بسیاری برای استفاده داریم و ما به استفاده از آنها علیه جمهوری اسلامی ادامه خواهیم داد.

سفیر ایالات متحده اما توضیح بیشتری در خصوص این ابزارها ارائه نکرد.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا