تازه‌های سیاسی

آمریکا: کشته یا بازداشت شدن حتی یک معترض ایرانی هم بسیار زیاد است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در گفت‌وگویی اختصاصی با ایران اینترنشنال، گفته است، دولت آمریکا از معترضان در ایران که اخیرا دست به اعتراض‌های ضدحکومتی زدند، حمایت می‌کند.

مورگان اورتگاس گفته، دولت آمریکا با اعمال تحریم علیه برخی از مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی در صدد آن است که به دنیا نشان دهد در کنار معترضان ایستاده‌.

خانم اورتگاس مشخصا به تحریم جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اشاره کرد و او را «مسئول قطعی اینترنت» در جریان اعتراضات آبان ماه خواند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال افزود «کشتار» تعداد نامعلومی از معترضان ایران و زندانی کردن چند هزار نفر نشانگر آن است که این «عملکرد یک رژیم عادی نیست».

اورتگاس افزود، جمهوری اسلامی پولی را که در ازای رفع تحریم‌ها پس از انعقاد توافق برجام در سال ۲۰۱۵ به دست آورده «صرف گروه‌های شبه‌نظامی» مانند حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن کرده است.

او در ادامه تاکید کرد: «کشتار و زندانی کردن مردمی که در ایران فقط خواستار اصلاحات و پاسخگویی در قبال فساد در کشورشان هستند، راه درستی برای برخورد با خواسته آنها نیست.»

این مقام آمریکایی، اعتراض‌های اخیر در ایران را بخش از «بیداری مردم در خاورمیانه» دانست و گفت: «مردم در ایران، لبنان و عراق بیدار شده و خواستار پایان دادن به فساد و تامین مالی گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی هستند.»

اورتگاس اضافه کرد دولت آمریکا با همکاری «سازمان ملل و دیگر نهادهای مسئول» در صدد آن است به اطلاعات دقیقی از تعداد کشته‌شدگان و بازداشتی‌های اعتراض‌های در ایران دست یابد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش پایانی گفتگویش با ایران اینترنشنال، در مورد صدها معترضی که در جریان اعتراضات اخیر توسط حکومت در خیابانها کشته شدند، گفت: «کشته یا بازداشت شدن حتی یک نفر هم بسیار زیاد است.»

 

 

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا