تازه‌های سیاسی

نیویورک تایمز: ایران در تلاش برای ایجاد زرادخانه‌ی موشکی در عراق است

نیویورک تایمز فاش ساخت مسئولان سازمان‌های اطلاعاتی و ارتش آمریکا بر این باورند که ایران از هرج و مرج جاری در عراق برای ایجاد یک زرادخانه پنهان موشک‌های بالستیک برد کوتاه در عراق به عنوان بخشی از تلاش فزاینده برای ارعاب خاورمیانه و قدرت طلبی‌های خود بهره می‌برد.

ساخت این استحکامات نظامی در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده حضور نظامی خود در خاورمیانه برای مقابله با تهدیدهای جدید علیه منافع آمریکا، از جمله حمله به نفتکش‌ها و تأسیسات نفتی را افزایش داده است.

دولت ترامپ از ماه مه حدود ۱۴۰۰۰ سرباز اضافی را به منطقه اعزام کرده و ناوهای‌های جنگی و سیستم‌های دفاع موشکی این کشور درمنطقه حضور یافته‌اند.

این در حالی است که گزارش‌های اطلاعاتی جدید درباره ذخیره سازی موشک‌های ایران در عراق، تازه ترین نشانه در مورد این واقعیت است که تهران در تدارک انجام حملات برون مرزی و شانه خالی کردن از مسئولیت آن می‌باشد.

به گفته مسئولان اطلاعاتی، این موشک‌ها تهدیدی برای متحدان و شرکای آمریکا در منطقه قلمداد شده و می‌تواند برای نیروهای آمریکایی خطر ساز باشد.

در هفته‌های اخیر ، ایران و عراق هر دو صحنه اعتراضات مردمی گسترده و توام با خشونت بودند که در هر دو مورد تظاهرکنندگان به سیاست های داخلی و دخالت ورزی‌های خارجی رژیم تهران اعتراض داشتند.

دکمه بازگشت به بالا