اهل سنتحقوق بشر

ایجاد جو امنیتی ؛هفت تن از نزدیکان مولوی کوهی مورد بازجویی قرار گرفتند

? گزارش ها از شهر سرباز استان سیستان وبلوچستان حاکی است که نظام برای ایجاد رعب ووحشت ، جو منطقه را امنیتی کرده وتعدادی از علماء وجوانان فعال نزدیک به مولوی فضل الرحمن کوهی را احضار ومورد بازجویی قرار داده است.
? آنگونه که گزارشگر شبکه جهانی کلمه می گوید : در هفته جاری ، دستکم هفت از نزدیکان مولوی “فضل الرحمن کوهی” با نام های مولوی محمد امین آسکانی ، مولوی حافظ اکرم کوهی ، عبیدالله شیروزهی، کمال الدین دهقانی ،عبدالرئوف آسکانی ، ملاعابد پایدار و الهی بخش شهدادی احضار شده اند ومورد بازجویی قرار گرفته اند .
? به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، دوتن از مولوى هاى مذكور، از اساتید مدرسه انوارالحرمین پشامگ سرباز واز همکاران مولوی فضل الرحمن کوهی می باشند . گفته می شود، آن ها از نسبت به بازداشت مولوی کوهی معترض شده واز حقوق وی دفاع کرده اند .
? این گزارش در حالیست که بازداشت مولوی کوهی امام جمعه‌ی پشامک شهرستان سرباز با واکنش مردم و شخصیت های برجسته جامعه اهل سنت ایران مواجه شده است .
? در این راستا ،کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان در بیانیه ای با اعتراض به شیوه‌ی بازداشت مولوی کوهی امام جمعه‌ی پشامک شهرستان سرباز و شش تن از همراهان او گفته است: ایشان نه تنها در میان مردم بلوچ، بلکه مورد احترام جامعه‌ی اهل سنّت ایران می‌باشد، زیرا آنچه از ایشان دیده و شنیده‌اند مواقف و مطالب شجاعانه دینی، و حمایت آشکار از حقوق مذهبی و قانونی آنان بوده است.
? مدیر مدرسه‌ی علوم دینی امام بخاری سنندج با اعتراض شدید به بازداشت مولوی کوهی این عمل را غیر شرعی و غیر قانونی دانسته و گفته است: «اینجانب ضمن اعلام غیردینی و غیرقانونی بودن بازداشت و نگهداری جناب مولوی کوهی و همراهان، از مسئولین مربوطه درخواست نموده: بدون فوت وقت، و به جهت جلوگیری از تعمیق بیشتر شکاف میان حکومت و اهل سنّت در این اوضاع حسّاس، آنان را با احترام درخور، آزاد نمایند.

دکمه بازگشت به بالا