تازه‌های سیاسی

ترامپ: آمریکا از معترضان ایرانی حمایت می کند

دونالد ترامپ، ریيس جمهوری آمریکا، دقایقی پس از آنکه به خبرنگاران گفت این کشور از معترضان ایرانی حمایت نمی‌کند، در پیامی توییتری نوشت آمریکا از مردم شجاع ایران که برای آزادی خود دست به اعتراض زده‌اند، حمایت کرده و می‌کند.

رییس جمهوری آمریکا در یک نشست مشترک خبری به همراه امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا از اعتراضات حمایت می‌کند گفت: نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم، اما پاسخ نه است.

با این همه، دقایقی پس از این اظهارات او در پیامی توییتری نوشت: «ایالات متحده آمریکا از مردم شجاع ایران که برای آزادی خود دست به اعتراض زده‌اند حمایت می‌کند. دولت من همیشه از آنها حمایت کرده و پس از این نیز همواره حمایت خواهد کرد.»

کمی بعد، دونالد ترامپ در حاشیه دیدار با جاستین ترودر، نخست‌وزیر کانادا بار دیگر همین موضع را تکرار کرد و گفت در کنفرانس خبری با رییس جمهوری فرانسه گمان کرده بود که منظور خبرنگار «حمایت مالی» از معترضان بوده است، و به این سوال جواب منفی داده است.

این چهارمین اظهارنظر او درباره اعتراضات آبان ماه ایران در جریان شروع به کار نشست سران ناتو در لندن بود. او صبح روز سه‌شنبه، ۱۲ آذر، سرکوب اعتراضات در ایران را “وحشتناک” خوانده بود.

او که برای شرکت در نشست سران ناتو به لندن سفر کرده، ساعاتی پیش گفت ایران شمار بسیار زیادی از افراد را به این دلیل که اعتراض کرده‌اند کشته است و جهانیان باید به این مسئله توجه بیشتری کنند.

دکمه بازگشت به بالا