تازه‌های سیاسی

یک سناتور آمریکایی: حکومت ایران صدها یا شاید شمار بیشتری از معترضان را کشته است

سناتور دمکرات کریس کونز در نشستی در سنای آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و نیز بازداشت دوتابعیتی‌ها سخنرانی و ابراز نگرانی کرده‌است.

سناتور کونز در حساب کاربری خود در توئیتر همراه نازنین بنیادی، بازیگر و کنشگر حقوق بشر، به برگزاری نشستی در این رابطه در سنا اشاره کرده‌است.

آقای کونز خود عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس سنای آمریکا است.

این سناتور آمریکایی می‌گوید در هفته‌های جاری «حکومت ایران صدها یا شاید شمار بیشتری از معترضان در ایران را کشته است؛ کسانی که به وضعیت حقوق بشر و یا وضعیت اقتصادی اعتراض داشتند».

سناتور کونز ابراز امیدواری کرده‌است که اقدامات فراکسیون حقوق بشر و کنشگران، توجهات بین‌المللی را به اقدامات حکومت ایران جلب کند و به توقف این اقدامات و نیز خودداری از بازداشت شهروندان دوتابعیتی یاری برساند.

کریس کونز در توئیتر خود نیز گفته در نشست فراکسیون حقوق بشر در مورد بازداشتی شهروندان دوتابعیتی و «نقض گسترده حقوق بشر توسط حکومت» ایران گفت‌وگو شده‌است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در گزارشی که مهر ماه در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر کرد، از وضعیت زندانیان دوتابعیتی یا غیرایرانی همچون احمدرضا جلالی، سیامک نمازی، باقر نمازی، نازنین زاغری راتکلیف، کامران قادری، ژیائو وانگ، رابرت لوینسون و ارس امیری ابراز نگرانی کرده بود.

آقای گوترش گفته بود که حکومت ایران این مسئله که بازداشت‌ها را با «طرح و برنامه‌ای» خاص انجام داده، انکار می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا