اهل سنتتازه‌های سیاسی

مدیر شبکه پنج که در پی اهانت به خلفای راشدین در این شبکه برکنار شده بود، به ریاست سیمافیلم منصوب شد

جواد رمضان‌نژاد، مدیر پیشین شبکه پنج تلویزیون ایران که خردادماه سال جاری به دلیل «توهین» یک مداح در برنامه زنده این شبکه به خلفای راشدین از کار برکنار شده بود، روز دوشنبه، چهارم آذر، به ریاست مرکز «سیمافیلم» منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، مرتضی میرباقری، معاون سیمای صداوسیما، جواد رمضان‌نژاد را به این سمت منصوب کرده و در حکم او به دست‌نوشته علی خامنه‌ای، خطاب به تولیدگران عرصه نمایش اشاره کرده که در آن بر رسالت تولیدگران عرصه نمایش برای انتقال معارف انقلابی تأکید می‌شود!

جواد رمضان‌نژاد که متولد ۱۳۵۶ است، در سال‌های اخیر مسئولیت‌ها گوناگونی را در صداوسیما عهده‌دار بوده است. او اولین مدیر شبکه افق، شبکه زیر نظر سپاه، از زمان تأسیس در سال ۹۳ تا ۹۷ بود و پس از آن به ریاست شبکه پنج رسید.

اواخر اردیبهشت ۹۸، در خلال پخش زنده مراسمی به مناسبت ولادت حسن بن علی، احمد قدمی که از مداحان رسمی حکومتی است «کلمات توهین‌آمیزی» را درباره خلفای راشدین و ام المؤمنین، عائشه‌ی صدیقه، همسر پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله و سلم، بر زبان آورد که انتقادات گسترده‌ای را در میان جامعه اهل سنت، برانگیخت و نهایتاً به برکناری مدیر پخش شبکه پنج و جواد رمضان‌نژاد، مدیر این شبکه، انجامید.

همزمان، احمد قدمی، مداح، نیز به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و پس از چند ساعت بازداشت، با قرار کفالت آزاد شد، اما دیگر خبری از نتیجه پرونده قضایی او منتشر نشد.

دکمه بازگشت به بالا