تازه‌های سیاسی

رئیس ستاد ارتش آمریکا: صلح با طالبان دور نیست

ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نخستین سفر خود به افغانستان نسبت به مذاکرات صلح با طالبان اظهار خوش‌بینی کرد و گفت: احتمال موفقیت مذاکرات صلح بیش از گذشته است و این موفقیت می‌تواند «در آینده نزدیک» رخ دهد.

به‌گزارش رویترز، در اوایل ماه جاری، طالبان در افغانستان استادان آمریکایی و استرالیایی دانشگاه آمریکایی را که بیش از سه سال در گروگان‌ آن‌ها بودند آزاد کردند و امیدها را برای احیای مذاکرات صلح افزایش دادند.

در عین حال امتناع طالبان از گفت‌وگو با دولت افغانستان که آن‌ها آن را «نامشروع» و تحت حمایت آمریکا می‌دانند، احتمال موفقیت مذاکرات صلح را پیچیده کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین در نخستین سفر خود به افغانستان اظهار داشت: «برای رسیدن به یک نتیجه واقعاً مثبت هنوز کار باقی مانده است. بارها در شرایط این‌چنینی اتفاق افتاده که طرف‌ها به‌رغم پیشرفت مذاکرات از موضع‌شان پا پس کشیده‌اند.»

در طول ۱۸ سال گذشته، دیپلمات‌ها و مقام‌های ارشد ارتش آمریکا به‌طور مرتب در مورد خوش‌بینی خود و توقف جنگ صحبت کرده‌اند. از سوی دیگر طالبان بخش‌های بزرگی از افغانستان را در کنترل خود دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا