تازه‌های سیاسی

پمپئو: من و ترامپ اوضاع را در ایران دنبال می‌کنیم

مسعود مولوی هفته در ترکیه ترور شد، این نشان می‌دهد که رژیم ایران و بی ‌اخلاقی آن‌ها هیچ حد و مرزی ندارد، این بخشی از صحبت های وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری است. مایک پمپئو که روز سه‌شنبه ۵ آذر در  یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود، هم‌چنین تهدید روزنامه‌نگاران ایرانی شاغل در رسانه‌های خارج از کشور را “نمونه‌ای از رفتار شریرانه” حکومت ایران دانست. او در این کنفرانس خبری به پرسش‌های مختلف خبرنگاران از جمله در ارتباط با ایران پاسخ داد.

وزیر خارجه آمریکا در آغاز این کنفرانس خبری به اعتراض‌های اخیر در ایران اشاره کرد و گفت: «به ملت شجاع ایران می‌گویم دولت آمریکا صدای شما را می‌شنود و در کنار شما ایستاده است.»

آقای پمپئو افزود: «من و پرزیدنت ترامپ اوضاع را در ایران دنبال می‌کنیم. مردم ایران دنبال خواسته‌هایشان هستند که به دلیل سوء مدیریت حکومت ایران از آن‌ها گرفته شده است. ولی رژیم ایران به جای حل مشکلات مردم، اینترنت را قطع کرده و دست به سرکوب مردم می‌زند.»

وزیر خارجه آمریکا سپس به ارتباط دستگاه زیر نظر خود با ایران و دریافت هزاران پیام از داخل کشور اشاره کرد و گفت: «ما از راه‌های مختلف، از جمله از طریق کانال خود در تلگرام، بیست هزار پیام از درون ایران دریافت کرده‌ایم.»

او اضافه کرد «از طریق این پیام‌ها ان دسته مقام‌های ایرانی را که در سرکوب‌ها دست دارند شناسایی کرده و  مانند وزیر ارتباطات که هفته پیش تحریم شد، به آن واکنش نشان می‌دهیم.»

او درعین حال  با تکرار مواضع آمریکا در قبال ایران تاکید کرد: «ما خواهان تغییر رفتار  حکومت ایران هستیم و می‌خواهیم این حکومت رفتاری عادی داشته باشد، به دنبال دادوستد با جهان باشد،  به زندگی مردم خود برسد و رسانه‌ها را آزاد بگذارد.»

 

دکمه بازگشت به بالا