تازه‌های سیاسی

وزیر صمت: با افزایش قیمت بنزین نباید قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کرد، اما افزایش پیدا کرد

رضا رحمانی، وزیر صمت سه‌شنبه ۵ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری امنیتی تسنیم پذیرفت که افزایش قیمت بنزین سبب افزایش قیمت حمل و نقل شده و بر قیمت کالاها اثر گذاشته است.

رحمانی در اظهاراتی متناقض تصریح کرد: «افزایش قیمت نباید اتفاق بیفتد و تاثیر گرانی بنزین در این حد نیست که یک عده کرایه افزایش می‌دهند.» وزیر صمت اما در همان حال پذیرفت که افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها بی‌تأثیر نیست. او در این باره اضافه کرد: «برخی از گرانی‌ها تاثیر طبیعی دارد و وقتی بنزین افزایش یافته قطعاَ تاثیری بر برخی از کالا‌ها خواهد داشت.» وی اما با استناد به نظر «برخی کارشناس‌ها» احتمال داد که تأثیر قیمت بنزین بر قیمت کالاها «ناچیز» است.

یکشنبه گذشته خبرگزاری دولتی ایرنا، براساس یک گزارش میدانی از رشد قیمت‌ حمل و نقل و میوه و تره‌بار پس از افزایش قیمت بنزین خبر داد. مرکز آمار نیز افزایش ناگهانی قیمت حمل ونقل و کالاهای غیرخوراکی را تایید کرده است. بر همین اساس برخی از مسافربرهای شخصی و همچنین تاکسی‌های زردرنگ در تهران به‌رغم مخالفت مسافران قیمت کرایه‌ها را از ۱۵۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان افزایش داده‌اند. به‌صورت مشابه برخی وانت‌بارها نیز کرایه حمل بار را پس از اعلام سهمیه‌بندی بنزین بالابرده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا