تازه‌های سیاسی

رئیس جمهوری پیشین افغانستان: کشور به سمت بحران می‌رود

حامد کرزی، رئیس جمهوری پشین افغانستان در یک نشست خبری در کابل هشدار داد که کشور به سمت بحران می‌رود و از حکومت خواست که برای حل مشکل اقدام کند.

او خطاب به محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت که دقت کند و اوضاع مملکت را بسنجد و با همکاری مردم جهت بهبود وضعیت اقدام کند.

آقای کرزی وعده داد که برای بهبود وضعیت و حمایت از حقوق شهروندان با دولت همکار خواهد بود. او تاکید کرد که حکومت نگذارد کشور از این بیشتر خراب شود.

رئیس جمهور پشین افغانستان اظهار داشت که اکنون امید به زندگی در این کشور کاهش یافته و این روند باعث شده که شمار زیادی از جوانان به خارج مهاجرت کنند.

آقای کرزی با انتقاد از وضعیت آزادی بیان در این کشور گفت که یکی از اهداف قانون اساسی افغانستان، مردم سالاری، آزادی بیان و آزادی اجتماع است ولی اکنون این حق در معرض تهدید قرار دارد.

رئیس جمهوری پشین درباره اینکه چه کسی باعث تهدید آزادی بیان شده، توضیح نداد؛ اما گفت که اکنون خبرنگاران و صاحب نظران بعد از ابراز نظر تهدید می‌شوند.

آقای کرزی مدعی شد در سه سال اخیر خبرنگاران و تحلیل گران به او گزارش داده اند، وقتی چیزی را گفته اند و یا تحلیلی را نوشته اند با آنان تماس گرفته شده و  به خاموشی تهدید شده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا