تازه‌های سیاسی

خامنه‌ای در «یادداشتی» نمایندگان مجلس را از مخالفت با افزایش قیمت بنزین بر حذر داشت

بر پایه نوشته محمود صادقی، نماینده مجلس در کانال تلگرام وی، علی خامنه‌ای «یادداشتی» برای رئیس مجلس فرستاده و خواستار عدم مداخله مجلس در افزایش قیمت بنزین شده است.

محمود صادقی در این زمینه نوشته است: «دو روز پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و متعاقب بروز اعتراض‌های گسترده در سطح کشور و ارائه‌ی طرح‌هایی برای لغو یا تعدیل این طرح از سوی نمایندگان، مقام رهبری در روز یکشنبه ۲۶ آبان ۹۸ صریحا حمایت خود را از این طرح اعلام کردند و با ارسال یادداشتی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان را از مخالفت با آن برحذر داشتند.»

خامنه‌ای در جریان سخنرانی و حمایت علنی خود از طرح افزایش قیمت بنزین گفته بود: در این زمینه سررشته ندارم ولی از تصمیم سران قوا حمایت می‌کنم.

پس از آن؛ فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید در مجلس اعلام کرد: «تاکید» رهبری مبنی بر ضرورت اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، موجب شد طرح این فراکسیون برای لغو افزایش قیمت بنزین از دستور کار خارج شود.

محمود صادقی در بخشی از نوشته خود به بیان این نگرش درباره افزایش قیمت بنزین پرداخته که اساسا مسأله‌ی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و مدیریت مصرف سوخت خواسته‌ی رهبری بوده و پیش از این چندین بار آن را از رییس جمهور مطالبه کرده‌اند و تصمیم سران قوا نه تنها با هماهنگی رهبری، بلکه در جهت اجابت خواسته‌ی ایشان بوده است».

دکمه بازگشت به بالا