تازه‌های سیاسی

برایان هوک خواستار مسدود کردن حساب کاربری مقام‌های ارشد حکومت ایران در شبکه‌های اجتماعی شد

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، از رویکرد نظلم تهران در خصوص قطع اینترنت انتقاد کرد و  از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر خواست تا حساب‌های کاربری مقام های ارشد حکومت ایران از جمله علی خامنه‌ای و حسن روحانی را مسدود کنند.

پیش از این؛ مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده نیز گفته بود: رهبران ایران به اینترنت دسترسی دارند ولی مردم را از دسترسی به اینترنت محروم کرده‌اند.

برایان هوک در مصاحبه‌ای که بخش‌هایی از آن در توییتر وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، درباره رویکرد حکومت تهران در قبال اعتراضات اخیر در ایران گفته است: این «یک حکومت عمیقا ریاکار» است، چراکه دسترسی مردم را به اینترنت قطع می‌کند، ولی در همین حال خود از همه شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرده است: حکومت ایران اینترنت را قطع کرده است تا مرگ و فاجعه در نتیجه سرکوب هزاران معترض در سراسر کشور را پنهان کند.

در همین رابطه؛ شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران، اظهار داشته بود که: قطعی اینترنت در ایران روزانه حدود ۴ هزار میلیارد تومان بار مالی ایجاد کرده است.

 

دکمه بازگشت به بالا