تازه‌های سیاسی

سخنان وزیر دفاع فرانسه در گفتمان منامه: هشدار به ایران، انتقاد از آمریکا

فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه، روز شنبه، دوم آذرماه، در یک سخنرانی با انتقاد از بی‌عملی دولت دونالد ترامپ در مورد «خطرات» عدم مشارکت ایالات متحده در خلیج فارس هشدار داد.

خانم پارلی در عین حال به جمهوری اسلامی نیز هشدار داد که فرانسه در عین ادامه گفت‌وگو با تهران، متحدان عرب خود را رها نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسیوشیتدپرس، وزیر دفاع فرانسه روز شنبه در کنفرانس سالانه «گفتمان منامه» در بحرین سخن می‌گفت.

او تاکید کرده است که دولت فرانسه در عین ادامه گفت‌وگو با ایران، در کنار متحدان‌مان خواهیم ایستاد. می‌توانید به ما اتکا کنید.

این اظهار نظر می‌تواند قوت قلبی برای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس باشد که به‌ویژه در ماه‌های گذشته از «مداخله‌های» جمهوری اسلامی در امور داخلی خود شدیدا انتقاد کرده‌اند.

به گفته مقام عالی‌رتبه فرانسوی، دولت دونالد ترامپ در آمریکا در تابستان پرتنش گذشته در برابر جمهوری اسلامی نایستاده است، آن هم در شرایطی که به گفته او خلیج فارس به مشارکت ایالات متحده در این منطقه متکی است.

فلورانس پارلی در ادامه منظور خود از تابستان پرتنش را چنین توضیح داد: “وقتی به مین‌گذاری برای کشتی‌ها پاسخی داده نشد، یک پهپاد را زدند. وقتی آن هم به نوبه خود جوابی نگرفت، تاسیسات نفتی بزرگ را بمباران کردند.  پایان کجاست؟”.

اشاره وزیر دفاع فرانسه به رخدادهایی است که همگی در چند ماه گذشته اتفاق افتاده و در تمام آنها انگشت اتهام به سوی ایران نشانه گرفته شده است.

اتهاماتی که ایران همواره آنها را بی‌اساس می داند.

 

دکمه بازگشت به بالا