تازه‌های سیاسی

واکنش به سرکوب معترضان : از طرفی می گویند اعتراض حق ملت است و از طرفی آنها را سرکوب می کنند

مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه اهل سنت پشامگ با انتقاد از سوکوب تظاهر کنندگان در ایران، اعتراض مسالمت آمیز را حق مسلم ملت ایران دانسته و خواهان پایان دادن به سرکوب معترضین شد.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، امام جمعه پشامگ ۲۷ آبان ماه  در خلال یک سخنرانی در یکی از مساجد شهرستان سرباز تصریح نمود:” معترضان شهروندان ایران هستند و بیگانه نیستند آنها خواستار حق خود هستند، و باعث تعجب است که از طرفی می گویند اعتراض حق ملت است و از طرفی آنها را سرکوب می کنند”.

مدیر انوارالحرمین پشامگ با اشاره به سخنان روحانی که گفته بود گرانی بنزین تاثیری در گرانی بقیه اجناس ندارد، اظهار نمود:” با گرانی بنزین همه چیز گران می‌شود و تجربه هم این را ثابت کرده است”.

این روحانی برجسته اهل سنت با احساس همدردی با خانواده های قربانیان در اعتراضات اخیر، ادامه داد:” بجای حل مشکل، معترضان را می‌کشند، با این برخورد نظامیان، ملت ایران از همه قوا ناامید می‌شوند. وی اضافه کرد : ما از سازمان های حقوقی انتظار داریم در این مورد دخالت کنند و مانع سرکوب معترضان شوند”.

گفتنی است که بنابر گزارش ها در اعتراضات چند روز گذشته در ایران نزدیک به ۲۰۰ نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند . همچنین بیش از ۱۰۰۰ نفر در روزهای اخیر بازداشت شده اند .

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا