تازه‌های سیاسی

فرماندار مریوان: مجوز نداریم درباره تعداد کشته‌شدگان اعتراضات، اطلاعات بدهیم

آرتیکاس اقبال، فرماندار مریوان با بیان اینکه آمار ۱۵ نفر درباره شمار کشته‌شدگان در جریان ناآرامی‌های اخیر در این شهرستان،  «کاملا دروغ است»، اظهار داشت: ما مجوز نداریم درباره تعداد کشته‌شدگان اعتراضات اطلاعات بدهیم و قرار است شورای هماهنگی استانداری کردستان در این زمینه اطلاع‌رسانی کند.

پیشتر، عدنان حسن‌پور، روزنامه‌نگار از مریوان گفته بود که در مریوان شش تن از معترضان بر اثر شلیک مستقیم پلیس کشته‌ ‌شده‌اند.

در روزهای گذشته، در اعتراض به افزایش نرخ بنزین در ایران تظاهرات گسترده‌ای در مناطق کردنشین ایران هم در جریان بوده است. بر همین اساس، شدیدترین برخوردها در شهرهای کرمانشاه، جوانرود، مریوان، سنندج و بوکان بود.

بر اساس گزارشها؛ در شهر کوچک جوانرود در استان کرمانشاه دستکم “۱۰” نفر کشته و تعداد بیشتری زخمی و دستگیر شده‌اند. همزمان ویدوئوهایی از شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به سوی تظاهرکنندگان در کرمانشاه منتشر شده است.

در همین رابطه؛ اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان گفته است: ۳۰ نفر از – به گفته او:- اغتشاشگران که سعی در برهم زدن نظم و امنیت و آسیب رساندن به اموال عمومی و شخصی مردم را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند”.

همزمان برخی ویدئوهای انتشاریافته حاکی‌ست که نیروهای لباس‌شخصی، اقدام به آتش زدن بانک می‌کنند.

در ایران اینترنت قطع است و منابع مستقل برای اطلاع‌رسانی با محدودیت مواجه‌اند.

دکمه بازگشت به بالا