تازه‌های سیاسی

اختلال گسترده در خطوط تلفن ثابت و همراه ایران

بر اساس گزارشهایی از داخل ایران، علاوه بر قطع نسبتا کامل اینترنت در کشور، برقراری ارتباط تلفنی از ایران به کشورهای دیگر و بالعکس در سطح وسیعی دچار اختلال شده است.

بر پایه این گزارشها، بیشترین میزان اختلال در خطوط تلفن ثابت و همراه ایران در شهرهای کرج، شیراز، اصفهان، ماهشهر، و اهواز می باشد.

برخی از ایرانیان خارج از کشور نیز در رسانه‌های اجتماعی مشکلات در برقراری تماس تلفنی با خانواده‌ و دوستان خود در ایران را تایید کرده‌اند.

ارتباط تلفنی با ایران از طریق کارت تلفن به دلیل قطع اینترنت در ایران عملا میسر نیست. در این نوع تماس، ارتباط دیتاسنتر در خارج از ایران باید با یک دیتاسنتر در داخل ایران برقرار شود و به دلیل قطعی اینترنت امکان ارتباط با دیتاسنتر در داخل ایران وجود ندارد.

قطعی اینترنت در ایران نیز به چهارمین روز خود وارد شده است. روز دوشنبه بسیاری از کاربران در رسانه‌های اجتماعی برای جلب توجه جهانی نسبت به قطعی اینترنت  با هشتگ internet4iran توییت کرده‌اند و در برخی کشورها مانند کانادا این هشتگ داغ شده است.

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه ۲۷ آبان گفت اینترنت طی یکی دو روز آینده برقرار خواهد شد اما هنوز دسترسی به اینترنت در ایران در سطح ۵ درصد است.

نظام تهران با هدف جلوگیری از گسترش اعتراضات مردمی، اقدام به قطع اینتزنت و ایجاد اختلال در خطوط تلفن ثابت و همراه نموده است؛ با این حال، اعتراضات همچنان ادامه دارد؛ از جمله: در تهران، به ویژه در صادقیه.

چندین گزارش از ایران، حاکی‌ست که  تجمع‌ معترضان در شهرها، به دلیل جو امنیتی از خیابان‌ها به داخل کوچه‌ها کشیده شده  و برگزاری تجمعات در مناطق مختلف، حضور نیروهای سرکوبگر در مراکز تجمع را با سختی مواجه کرده است.

دکمه بازگشت به بالا