تازه‌های سیاسی

روزنامه نزدیک به خامنه‌ای: معترضان فارسی حرف نمی‌زنند، بغی هستند و با طناب‌دار اعدام خواهند شد

در حالی که گزارش‌ها از ده‌ها کشته‌ در جریان اعتراضات سراسری چهار روز گذشته در شهرهای مختلف ایران حکایت دارد، روزنامه کیهان با عنوان اینکه بخشی از معترضان «ایرانی نیستند و به زبان‌هایی غیر از فارسی صحبت می‌کنند»، معترضان را «بغی» نامید و به «اعدام با طناب دار» تهدید کرد.

روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده علی خامنه‌ای منتشر می‌شود پس از آنکه روز دوشنبه مردم معترض را به «حمله و کشتار گسترده» تهدید کرد، در شماره سه شنبه خود به نقل از مقام‌های قوه قضاییه معترضان را به «اعدام با طناب دار» تهدید نمود.

این روزنامه که نماینده مستقیم علی خامنه‌ای، آن را مدیریت می‌کند در شماره سه‌شنبه ۲۸ آبان؛ معترضان را «اشرار اجاره‌ای» نامید.

گفتنی‌ست: معترضان در بسیاری از تظاهرات و تجمعات اعتراضی خود، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر می دهند.

کیهان همچنین از تضمین «مراجع قضایی» برای اعدام معترضان خبر داده و نوشته است: «مراجع قضایی مجازات اعدام با طناب دار را برای لیدرهای آشوب اخیر قطعی می‌دانند و در این خصوص گفته شده که جنایت آشوبگران مصداق بغی است و مجازات آنها اعدام است.»

علاوه بر این، پس از آنکه استانداران تهران، یزد، آذربایجان شرقی و چند استان دیگر مردم معترض را «غیر بومی» معرفی کردند، روزنامه کیهان در شماره سه‌شنبه خود از قول اسـتوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس، نوشت: «در میان اغتشاشگران افرادی بودند که با صورت‌های نقاب زده اسلحه کلت به همراه داشتند. برخی از اغتشاشگران ایرانی نبودند و به زبان‌هایی غیر از فارسی صحبت می‌کردند.»

حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان، روز دوشنبه نیز مردم معترض را به حمله و کشتار گسترده تهدید کرد.

در این میان از ایران گزارش می شود که به رغم تهدیدهای و سرکوب خشونت‌بار و گسترده معترضان، اما اعتراضات همچنان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا