تازه‌های سیاسی

ادعای قوه قضاییه مبنی بر شناسایی ارسال‌کنندگان ویدئوهای اعتراضات به خارج

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، روز سه‌شنبه مدعی شد افرادی که از اعتراضات اخیر در ایران ویدئو تهیه کرده و برای «شبکه‌های بیگانه و دشمن» ارسال می‌کردند، شناسایی شده‌اند.

به گزارش وب‌سایت رسمی قوه قضاییه، میزان، غلامحسین اسماعیلی ۲۸ آبان در یک نشست خبری اظهار داشت: قوه قضاییه مقابل کسانی که اموال عمومی را «غارت یا تخریب» می‌کنند، سیاست «سزاگرایانه» اتخاذ می‌کند.

وی در عین حال؛ از مردم خواستار خبرچینی علیه معترضان شد و تصریح کرد: «آشوبگران را به «مراجع امنیتی و انتظامی و دستگاه قضایی» معرفی کنید».

به گفته ناظران، این اظهارات؛ از یکسو به قصد هراس‌افکنی به منظور جلوگیری از گسترش روزافزون اعتراضات انجام شود و از دیگر سو؛ نشان از تلاش حاکمیت برای توجیه خشونت در سرکوب معترضان دارد.

سخنگوی قوه قضاییه ایران در بخش دیگری از اظهاراتش، عنوان کرد: ابراهیم رئیسی، رئیس این نهاد با «اصل درخواست دولت» برای افزایش قیمت بنزین موافق بود، اما اجرای موفق آن را «نیازمند تمهیدات مقدماتی» می‌دانست.

به گفته اسماعیلی، در صورت اجرای این تمهیدات، «شاهد حوادث اخیر نبودیم.»

وی درباره قطع اینترنت در ایران، از قوه قضائیه ایران سلب مسئولیت کرد و افزود که «تصمیم امنیت ملی کشور بود و تدابیر بعدی هم با همان مرجع خواهد بود.»

مقام‌های نظام تهران با قطع اینترنت، راه خروج اطلاعات از کشور را بسته‌اند و در سکوت خبری در حال سرکوب معترضان هستند.

دکمه بازگشت به بالا