تازه‌های سیاسی

فراخوان کمیته آزاد شورای هماهنگی تشکل‌های دانشجویی به برگزاری تجمع در دانشگاه‌های کشور

کمیته آزاد شورای هماهنگی تشکل های دانشجویی، طی اطلاعیه‌ای به برگزاری تجمع در تمامی دانشگاه های کشور، در روز چهارشنبه فراخوان داد.

در این فراخوان خطاب به دانشگاهیان و دانشجویان کل کشور آمده است: در روزهای گذشته شاهد اعتراضات تقریبا وسیع مردم کشور نسبت به گرانی بنزین بودیم ، اینکه چه اتفاقاتی افتاد که یک شبه این کالای حساس و ضروری سه برابر شد هنوز برای مردم مشخص نشده است، اینکه صف دانشجویان از صف آشوبگران جداست و هرگز یک دانشجو را نمی‌توان به‌عنوان اخلالگر قلمداد نمود، امری بدیهی‌ست، فضای عمومی دانشگاه یک فضای کاملا مستقل می‌باشد و جای نیروهای امنیتی نیست، دانشگاه یک فضای کاملا فرهنگی بوده و دارای نظامی مشخص و تعریف‌شده است.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «دانشجویان هم مانند آحاد جامعه حق دارند که در رابطه با مسائل پیرامون خود سخن گفته و نسبت به آنها واکنش داشته باشند». کمیته آزاد شورای هماهنگی تشکل‌های دانشجویی با انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما در قبال دانشجویان و مراکز دانشگاهی، تصریح کرده که این سازمان عموما هیچ محبوبیتی در بین مردم ندارد و در حالی که در زمان انواع انتخابات با حضور در دانشگاه‌ها اقدام به بازار گرمی می‌نماید، اما در حال حاضر؛ خبری از دانشجو و دانشگاه در این رسانه ملی وجود ندارد».

فراخوان مزبور، تصریح کرده است: «تصمیمات غلط در عرصه های مختلف سیاسی نباید باعث شود که فشار بر زندگی مردم و خصوصا طبقه متوسط و پائین جامعه بیشتر گردد. دانشجویان و دانشگاهیان ضمن محفوظ بودن حق اعتراض به استناد قانون اساسی، خواهان آزادی فوری دانشجویان بازداشت‌شده می‌باشند».
کمیته آزاد شورای هماهنگی تشکل‌های دانشجویی با تأکید بر اینکه «دانشگاه، پادگان نیست و پادگان نخواهد شد»، می‌افزاید: «به اطلاع دانشجویان سراسر کشور می‌رساند که در روز چهارشنبه مورخه ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۸ در کلیه دانشگاه‌های کشور ساعت ۱۰ صبح در محل دانشگاه تحصن مسالمت‌آمیز نسبت به وضعیت دانشجویان بازداشتی و آزادی آنها برگزار می‌گردد.

دکمه بازگشت به بالا