تازه‌های سیاسی

انتقاد از خودشیرینی کلانتری برای انتقال آب خزر به سمنان

یکی از محورهای طرح استیضاح رضا اردکانیان، وزیر نیرو که یک ماه پیش تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد “ناتوانی در دفاع از انتقال غیرعلمی و غیرکارشناسی آب دریای خزر به فلات مرکزی” است.

اعتماد آنلاین روز شنبه ۲۵ آبان به نقل از اسماعیل کهرم، بوم‌شناس و فعال محیط‌زیست نوشت اگر سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت‌خانه تبدیل شده بود امروز به جای اردکانیان، عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهوری و رئیس این سازمان استیضاح می‌شد.

انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی و مقصد اصلی آن، استان سمنان از سالیان پیش با انتقادهای زیادی در میان فعالان محیط زیست روبرو بوده که معتقدند اجرایی شدن آن به تخریب بخشی از جنگل‌های هیرگانی در مسیر و انتقال شیرابه حاصل از فعالیت آب‌شیرین‌کن‌ها به آب‌های خزر منجر می‌شود.

بحث انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی و استان‌های کم‌آب آن در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی به صورت جدی مطرح شد. این طرح در دوران محمود احمدی‌نژاد، زاده گرمسار در استان سمنان، دنبال شد و در دوره حسن روحانی که اهل سرخه این استان است بیش از گذشته مطرح بوده است.

روحانی آذر ماه ۹۷ در سفر به سمنان اعلام کرد که کارهای کارشناسی مربوط به انتقال آب خزر انجام شده و دولت آماده است در همکاری با سرمایه‌گذاران امکانات لازم برای اجرای این طرح را فراهم کند.

 

دکمه بازگشت به بالا