تازه‌های سیاسی

اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در ایران به روز دوم رسید

در پی سه برابر شدن قیمت بنزین بر اساس تصمیم شورای عالی اقتصادی سران قوا که به بروز اعتراض‌های مردمی در در شماری از شهرهای ایران انجامید، روز شنبه، ۲۵ آبان، تجمع‌هایی به‌ شکل‌های گوناگون در برخی شهرها از جمله تهران برگزار شد.

گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد در روزهای جمعه و شنبه، ۲۴ و ۲۵ آبان، حداقل در ۳۷ شهر ایران اعتراض‌هایی به طرح افزایش قیمت بنزین صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش‌ها تا ظهر روز شنبه ۲۵ آبان در شهرهای مشهد، سیرجان، پلدختر، اهواز، آبادان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر، تبریز، شیراز، اصفهان، بیرجند، بندرعباس، بوشهر، شهر قدس، دماوند، سنندج، بندر ریگ، یزد،‌ بابل، رشت، ارومیه، گرمسار، نیشابور، سقز، چابهار، اهر، رودهن، اسلام‌شهر، تهران، گچساران، زاهدان، فردیس کرج، قزوین، همدان، خرم‌آباد و کرمانشاه تجمع برگزار شده است.

گسترده‌ترین اعتراضات در شهر سیرجان بود که مرگ یک نفر در آن نیز رسما تایید شده است.

خبرگزاری فارس هم می‌گوید، اعتراضات در خوزستان و سیرجان کرمان بیشتر بوده است.

خبرگزاری ایرنا گزارش داد که اینترنت گوشی‌های همراه در مناطق مختلف خراسان رضوی از شب گذشته تاکنون دچار اختلال شده است.

مشهد یکی از اولین شهرهایی بود که مردم به افزایش قیمت بنزین اعتراض کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، اینترنت «در برخی از دستگاه‌های مشهد نیز قطع است، به طوری که مسئولان قطار شهری مشهد از قطع من‌کارت‌ها در ایستگاه‌های قطار شهری این شهر خبر داده‌اند».

برخی کاربران در توییتر هم خبر از «سقوط ناگهانی ترافیک اینترنت ایران» داده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، «محدودیت اینترنت» به دلیل اعتراضات در شهرها بوده و «قطع اینترنت موبایل و کاهش محسوس سرعت» هم در برخی نقاط دیگر گزارش شده است.

دکمه بازگشت به بالا